الأربعاء، 29 أكتوبر 2008

الشجاعه الاقوى!


لا نحتاج شجاعه عظمى لكى نموت

بل نحتاج شجاعه أقوى لكى نعيش ,,,, !!
..........
سأتقوقع قليلا داخل بياتى الفكرى والنفسى
حتى ألملم أوراق غيابى وغربتى
وأعود اليكم حامله بوستات جديده
المدونه مدونتكم
لكم منى كل الود
:)

هناك 21 تعليقًا:

dandana يقول...

طيب أنا ماكنتش عايزة أبقى أول تعليق ف بوست زى دا

بس إنتى أكيد هاتثبتى إنك شجاعة

مستنياكى ترجعى زى م أنتى عايزة ترجعى

romansy يقول...

الشجاعه موجوده بالفعل بداخلك
فعودى لنا سريعا
نحناج لشجاعتك

سهر الليالي يقول...

الحياه فيها ماهو جميل جدا
وهو ماسيلهمك الشجاعه كي تعودي اقوي
فابحثي عنه بين جوانك اوراقك
ونحن في انتظارك

تحياتي
فراشه الشتاء

رندا يقول...

(الشجاعة الاقوى)
حينما نجتازها على انفسنا ونتفوق
الشجاعة ليست تقوقع وليست اختلاء بالنفس بل مواجهة النفس
كونى اكثر ذكاءً مع نفسك فنفسك لا تستحق منك غير انك تحبيها اكثر

اتمنى ان ترجعى بسرعة جدا
واتمنى ان تكتبى ليس حسبك بفرح اذا كنتى لاتستطيعى ذلك بل اكتبى فقط لكى تخرجى من دائرة الوحدة
انا انتظررك فى احضانى لكى اضمك واربط على شعرك واقول لكى
جميعنا معك ولست بوحدك

بحبك مع انى لم اعرفك كثيرا
ولكن يكفينى اننى اشعر بك


صديقتك

رندا

Esraa Hamed يقول...

لا نحتاج شجاعه عظمى لكى نموت

بل نحتاج شجاعه أقوى لكى نعيش ,,,, !!

عجبتني الجملة جداااااا و حسيت انها ممكن تصدم بجد اي حد مفكر ان الموت محتاج شجاعة عظمي و الحياة طبيعي انها اسهل

****************
يارب بقي البيات الفكري ميطولش و متحرميناش من روائع فلسفاتك
منتظرينك قريباااااا جدااااااا
يعني اخرك كده اسبوع و الاقي بوست جديد
انا مستنية من دلوقتي :)

كـــيــــــــارا يقول...

مممممممممممممممم

لا

انا زحلانه كده

مش تغيبي بقي

عاااااااااااااا

انتي هتوحشيني اوي

Beram ElMasry يقول...

عـــين الشــــمس عيانـــــة ومعصوبــــه بشـــال الليـــل
وفــــــــاس الحـــــزن منكـــودة ومرفوعـــة تهـد الحيـل
هجمـــت علينـــــــا عصابــــة زى الطوفــــان والســـيل
خلــــــــوا شبابنــــــا منكســــــر راضــــى يكـون الذيـل
باعـــــــــوا علينـــــــــا وهمهــم ووفـوا من دمانا الكيل
ولا خلـــوا فى البلـــد فــــارس ولا حتــى حداهــا خيــل

Sweet Violet يقول...

بعد مااخرج انا من اللى فيه و اعود

اجى الاقيكى بتقولى هاتدخلى بيات فكرى ؟؟؟؟

انا واثقه انك هاتقدرى تبقى شجاعه

بس انا مع رندا فى كلامها مش التقوقع هو الشجاعه

لانى انا جربتها و للأسف لقيته فعلا غلط

لازم المواجهه مع النفس

اتمنى عودتك بسرعه

هاتوحشنى بوستاتك اللى بتنقلنى لعالم أخر ):

mohamed ghalia يقول...

سأتقوقع قليلا داخل بياتى الفكرى والنفسى
حتى ألملم أوراق غيابى وغربتى
وأعود اليكم حامله بوستات جديده
فى إنتظارك دائما
لا نستطيع أن نستغنى عن كلماتك الرائعة
بالتوفيق

mohamed ghalia يقول...

أختى العزيزة
ليكى عندى تاج ياريت تقبلية
تحياتى
فى إنتظار إجاباتك الرائعة

shimaa يقول...

سنكون جميعا فى الانتظار

ستعودى متالقة كعادتك

دمتى بكل خير

Saadya Arafat يقول...

حبيبتى دندنه

وها انا عدت ولكن ...

لآرى نفسى من من خارجى
فالعيش بداخلى سيقتلنى

عدت لعلنى اولد !

Saadya Arafat يقول...

رومانسى

اشكرك على هذه الثقه
ويارب اكون قدها فى ميلادى الجديد

:)

Saadya Arafat يقول...

حبيبتى سهر الليالى

ها انا مازلت ابحث

لعل القدر يدلنى !

:)

Saadya Arafat يقول...

الجميله رندا

هذا ما كنت اريده
الخروج من كل الدوائر
ولست اسيرة لها

واول حب لى ان اتقبلها وهى ضعيفه
ولا اقوى وهى منكسرة حتى لا اتهشم

اشكرك لتعاطفك معى
هكذا تتقابل القلوب المتحابه فى الله

:)

Saadya Arafat يقول...

حبيبتى اسراء

الموت مش محتاج شجاعه عظمى
لانه مصير حتمى لكل حاجه

ولان الشجاعه الاعظم هو التجهيز لمقابله الله

والحياه محتاجه شجاعه اننا نعيشها
صح قبل فوات الاوان

انا هنا بين اديك
عدنا :)

Saadya Arafat يقول...

كيارا

متزعليش ياقمر

كان فاصل قصصير كنت محتجاه

وها انا من جديد اولد بيت كتاباتى

وبينكم وبين تعليقاتكم

:)

Saadya Arafat يقول...

Beram ElMasry

قد ايه الكلمات شفتنى
وهدت من روعى

اشكرك على زيارتك
الجميله دى

:)

Saadya Arafat يقول...

حبيبتى ضد التيار

اهلا بعودتك من جديد لينا
ولعالم التدوين

:)

والتقوقع مش معناه هروب من المواجهه

بل هو خلوة ووقفه مع النفس

انا بين اديكى
وهنبتدى نطير من تانى
:)

Saadya Arafat يقول...

شكرا يا محمد
على ثقتك الغاليه

وان شاء الله فى اقرب
فرصه هرد على التاج

:)

Saadya Arafat يقول...

الرائعه شيماء

ها نحن عدنا من جديد

اشكرك على الثقه اللى اعتز بيها

وسنبدأ على بركه الله

:)